Thursday, June 12, 2008

Kena panggil lagikk

Pagi2 lagi 'D' pesan kat saya dia nak jumpa ...(tett). Ha... amik ko. Saya malas nak cakap ngan ...(tett) saya pesan jek kat PA. Dia leh wat lengah2 jek pastu tu 'D' panggil tuk kali ke 3 baru terhegeh-hegeh. Bongok pastu degil. X lama tu saya pun kena panggil kat bilik meeting. So kami pun sesama la wat kira2 balik. Dari tahun lepas tu. Ha.... kebenaran telah terbukti yang kesilapan dari masa saya cuti bersalin. "Yessss... aku menang"... (saya ckp dalam hati jek) Kalau U all nak tau kat borang statistik tu ada column NFA atau dalam erti kate NO FURTHER ACTION" si 'D' leh senyum ejek sambil kate...

'D' : awak faham ker NFA?
Saya : Tau. NO FURTHER ACTION (aper ingat aku bongok mcm si ...(tett)
...(tett) : Saya xtau (dengan muker terhegeh-hegeh)
'D' : Maner awak tau?
Saya : (eleh mcm bagus jek) saya tanyer pegawai.

Kira punyer kira tulis punyer tulis dapat la jawapan sebenar but ada lagi problem. Masih ada misteri nusantara lak sebab ada IP yang x tercatit dalam jadual yang ...(tett) buat. 'D' suruh kiteorg cari balik naper IP tu xde dan dimana? Kalu U all nak tau IP tu kertas siasatan. Luper nak bagitau kat post semalam statistik tu tuk IP kuar masuk ke bahagian kiteorg. Sengah jam pastu 'D' panggil ...(tett) lagi naper x siap lagi padahal menda tu senang. X pasal saya pun kena panggil balik. Abis A-Z dia tanyer kat saya. Mcm2 alasan saya bagi tapi x diterima. Last2 saya guna akal fikiran tuk mintak tangguh dulu (ceh mcm kat mahkamah lak).Dialog dia mcm ni la….

Saya : ‘D’ saya mintak izin sengah jam tuk kira balik dan cari IP yang xde tu.
‘D’ : Ok.
Fuhh lega… nasib baik dalam bongok2 dia tu nak bagi can saya wat balik kalu harap si …(tett) mampos sampai esok la x settle.

Saya angkut semua file, buku dan yg sewaktu dgn nyer masuk bilik perbincangan. Kali ni saya mintak As tolong. Saya xnak wat keje ngan …(tett) Buleh bikin pusing ini kapla. Pastu dia datang kat kiteorg. Memula tu ok bile dia masuk campur abis kelam kabut. Saya ngan As sempat gak main sepak kaki kat bawah meja. Padan muka kena marah ngan As sebab nyampuk masa As tengah kira.

Akhir nyer …. Settle gak. He he he … ‘D’ kate kat dia patutnyer …(tett) yg ajar saya tapi terbalik pulak. Padan muker ko. Ha timbul 1 masalah lagi bile nak taip dan wat column baru. Sbb dia xtau. Ye la kelam kabut jek. Saya dan As sempat pesan jgn luper ‘save’ dan dia kate ‘save as’ ker. As kate 'save jek'. Hiiiii…. Bongok betol. Sepatutnyer saya masuk tengahari sebab nak bawak Iman g klinik. Tapi tetiba saya tukar plan gi petang lah. Ini pun kira rezeki si …(tett) sebab saya tolong dia. Dan x jadi masuk lambat. Kalu x mau nangis nak settlekan statistik tu. Walau kadang2 saya laser tapi saya masih x sampai ati nak wat org mcm tu. kalu ikut nak jek biarkan dia terkontang-kanting wat statistik sorang2. Cuma dia xnak pikir mcmana nak perbaiki diri. Kalu satu hari dia terbaca blog ni saya mintak mahap sangat2. Dan harap dia leh dok diam2 sambil muhasabah diri. Kalu kat tempat lain nasib dia mesti x sebaik ni. Saya ni mulut jek kadang leh tahan tapi x sampai kat hati pun. Ewahhhh puji diri sendirik pulak. Saya kuar kul 12.00 amik bas metro sampai stesen Serdang pastu amik komuter ke Semban. Nnt saya citer lak aper terjadi kat klinik. Cau

1 comment:

Unknown said...

k,seriously ak dh bace ko nyer citer...huhu...aku rasa mcm aku ada d tempat kejadian ajerk...tp itu 2 thn yg lalu ar...kuangkuang...yg best nyer citer ko nie,citer IP kuar masuk!peh!itu yg tak tahan aku baca tuh...rasa mcm baru semalam jerk tinggalkan benda tu,fobia ajer...cuma yg aku tak paham,skrg dh kena anta ke jpn ker?dulu dalaman kiter ajer,kn...huhu..weh,teruk sgt ker si tett tu sampai komputer pun tatau pakai?ini aper kes leh jd kerani lak?ramai lg org len yg nk jadi kerani,yg ada pngetahuan dan yg tahu guna kemudahan nk pegang jawatan ni...ape ke halnyer pulak sampai jd camni?aku kompius tahap gaban dh ni...kalo pasal rekod surat nk jd kes kerja byk,aku rasa dulu lg byk...sbb nyer,dulu surat bilik PA pun aku rekod...skrg,PA dh ader,aper yg ssh...aku dgr dier dh kena wt stock check utk inventory?toi?dier ckp keje teruk...bg aku dier bertuah tak lalui zaman aku dulu,masa jd PA dan Kerani...wat da hell?pehhh....

makcik bawang