Thursday, June 19, 2008

Masihkah ngko ingat???

Mase bukak radio tadi (of course ler Hotfm) AG (Dj) bukak topik tuk pagi ni yg tajuk dier "kenangan first date anda". Saya pun aper lagik terus dapat idea mencurah-curah. Tapi sebenornyer idea ni mmg dah ada dlm pala otak saya. Menda ni datang mase saya cuti semlm (saya amik EL). Rase x sabar nak datang keje arini. Ye la x sabar2 nak masukkan dlm blog takut tetiber je idea tu ilang. Tapi kannnn... saya bukan nak citer pasal first date saya ngan my husband tapi saya nak citer pasal kenangan mase skolah. Eeeeeee..... besttttt banget!!! Rase nak ulang balik gi skolah. Xyah pikir harga minyak naik ker, beras naik ker yg saya tau duit poket mesti ada. Saya xlah blanje mewah sgt mase skolah dulu. Buleh la.... cukup2 makan. Xde la sampai mencurik duit orang.

Mase saya skolah dari form 1 smpai form 3 saya skolah kat SMK Seri Ampangan Seremban. Pas PMR saya mintak skolah Vokay (skang Teknik). Alhamdulillah saya diterima masuk skolah Vokay yg menjadi kepoyoan budak sebaya saya ketika itew. Dalam ramai2 yg mintak dlm geng saya mase tu saya sorang jek yg dapat. Memula tu takut gak sebab jauh dari family. nak x nak gi jugak. Tapi saya keciwa skit sbb saya x dpt dok asrama. Mencik je rase mase tu. Saya x putus asa try gak wat permohonan. Sementara nak dapat tawaran dok asrama, saya dok menyewa kat Taman (alaaaa... luper la name taman tu) kat Juasseh. Pas seminggu dok menyewa saya diberitahu yg saya dapat dok asrama. Yihaaaa.... suker tu... Eh luper lak nak bgtau nama skolah yg dulu vokay tp skang Teknik tu ialah SEKOLAH MENENGAH TEKNIK JUASSEH. Saya amik course BB a.k.a BINAAN BANGUNAN. Mase memula nak register kat asrama saya rase kecik jek. Dalam pala otak ni mcm2 pkir. Takut kena 'ragging' lah, takut antu asrama lah, takut xde orang nak kawan dgn saya lah.... ishhh mcm2 saya pkir. Saya dapat dorm C6. Dorm nih kat tingkat atas sekali sebelah ngan bilik basuh. Mase memula saya datang tu, ada sorang kakak yg sambut saya. Kat asrama nih ada 'kakak jagaan'. Saya pun luper kenaper ada 'kakak jagaan' nih. Dah jadi mcm tradisi. Seingat saya katil yg saya dok mase tuh pernah diguna oleh kakak tersebut. U all mesti nak tau siapakah 'kakak' itew?? Ha... ni la kakak jagaan saya tu….


Kak Iezhan


~ p/s - Timer kasih yer kak Iezhan sebab banyak tolong saya sepanjang saya kat asrama. Luv U...

X lamer tu ‘kakak jagaan’ tu jadi ‘kakak angkat’. Kakak ni salah sorang AJK kat asrama saya tau…. Ok bior saya ringkaskan citer sepanjang saya kat skolah ni.

Kenangan form 4

Ada gak kenangan yg best2 cumer saya x baper berkenan dgn perangai senior saya. ‘Like the bagus jek’. Cop!!! Kak Iezhan terkecuali. Yg paling saya raser diri saya nih makhluk paling bodoh ialah :-
1. Kena siram pokok bunga tiap ari walaupun ari ujan (ishh.. naper la saya xnak melawan time tu..)
2. Pernah x mandi petang sebab nyer saya luper. Kalu saper2 yg ingat sila tinggalkan komen ek.
3. X berani nak pandang senior laki sebab takut nnt kena panggil.(Huk alah nak pandang pun x leh.)

~ selebihnyer saya abaikan sbb x penting.
Akceli mase form 4 best gak manyak kenangan lucu, sedih ngan sewaktu dengan nyer tapi tujuan utama saya nih nak flash back kenangan saya dan Puan zulie. Haaa… Puan Zulie meh kiter flash back kenangan terindah kiter semasa lari dari asrama. Ceh…. Ceh… ceh Puan zulie tersengih-sengih la tu.


Nih gambor mase form 4. Jamuan perpisahan dengan cikgu Husni. Cuber U all carik yg maner satu saya??? Yg paling cun tu la (aiceh perasan la pulak)






Yang ni gambor mase kiteorg gi berkelah kat Jeram Serting. X jauh dari Asrama (ni kira keluar tanpa izin)
Saya (baju belang), Puan Zulie (baju itam), As, Ida, Zai, Chee dan Lim (~ pssttt.. Puan Zulie saper Lim dlm petikan???sambil angkat kening)

Citer disebalik 'kelarian' kami dari asrama...'KELARIAN'???? Redah je... Mase tu ari Sabtu dan disebabkan keboringan telah melanda kami so kami telah sepakat membawa berkat untuk kuar dari asrama walaupun aritu bkn ari 'outting' tuk budak asrama. Tu la cikgu Pewot saper suh x bagi kuar. Ha kan kami dah kuar sembunyik2. Padan muker ko... Kami telah memilih tuk gi berkelah kat Jeram Serting. Kami gi naik keta proton saga kaler putih milik mak bapak si Lim (dlm gambor belah kiri Puan Zulie). Kami pun bermandi manda mcm org x pernah tgk air terjun yg x baper nak terjun tu. Besttt woooooo...... Tejukkkkkk.... pas penat bermandi-manda Lim bawak kami ronda2. yang kelakar tu bila keta nak masuk kat kawasan Asrama dan of course lalu depan pondok guard, kami tunduk kan kepala supaya pakcik guard xnampk kami. Nasib baik mase tu kami ber'size' S. Kalu skang kompom pakcik tu nampak sebab size dah berubah. Ha ha ha.... mari gelak ramai2. Ye lah bak kate org tua2 sepandai-pandai tupai melompat akhir nyer DEBOMMM KECEPEK... (bunyik jatuh ler) Satu ari tu nasib kami x baper baik bila akhir nyer kami kantoi ngan makcik guard. Mcmana la bila time makcik ni kami leh terkantoi... Alaaa sebenornyer makcik ni jeles sebab kami bawak buah rambutan 1 guni. Dia nak mintak skit x berani tu yg dia pot pet kat kiteorg. Maner la makcik tu skang ek?? Hemmm.... mase kami gi kebun buah si Lim ni mase tu ari skolah secara kebetulan kelas tambahan tuk subjek matematik 'kensel'. Sooooo..... kite enjoy!!!! Pastu Lim blanje kiteorg mkn 'kentaki'(KFC) then kiteorg lepak sambil menikmati ayam tersebut kat Tmn Tasik Bahau. (Sori gambor kat Tasik xde la) Pas puas menikmati ayam 'kentaki' tu kami pun apa lagi balik la. Ha mase balik tu la yg kantoi. Agaknyer pas mkn ayam 'kentaki' size kiteorg dah bertukar kot tu yg makcik guard tu nampak. Makcik tu serang kiteorg mase kiteorg tgh dok melantak buah rambutan kat bilik tv. Haaa... amik ko terkezut berok..... Siap bagi last warning lagik.. He he he ape2 pun janji pewot dah kenyang dapat mkn 'kentaki' ngan buah rambutan.


Ni mase kat dusun buah si Lim
~ Tima kasih Lim jasa mu ku kenang

Haiiii.... seronok betol biler ingat balik kenangan mase skolah. Walaupun saya ni bukan golongan yg CEMERLANG, tapi alhadulillah saya jadi org yg TERBILANG dan GEMILANG. Wahhh terlebey sudah..... alaaa... oklah tu..... Tapi kalu saya terlalu 'skema' pulak mesti x dapat kenangan mcm nih. Kejadian kuar dari asrama secara seludup bukan takat tu je tapi banyak kali jugak la. Pernah jugak saya ngan budak dorm C2 lari ikut pagar belakang asrama. Kalu U all nak tau pagar tu mmg dah berlubang. Saper punyer keje saya pun xtau. Kiteorg kuar secara meerangkak. Wah mcm askar lak mase tu. Tu pun nasib baik size S. Kalu skang mau nyer tersangkut. Kiteorg kuar pun x jauh semata nak gi pekan Juasseh nak beli pisang goreng. Ngidam ngalahkan org peknen. Kenakalan saya x pernah sampai tahap kantoi ngan cikgu. Lagipun saya nih bukan glemer sgt pun. Saya lebih suke wat hal sendirik. Pasal budak junior pun saya x amik port sangat. Kalu kat kelas saya mmg suker tido. Itu HARUS bagi saya. Dan org yg selalu menjadi sleeping partner saya x lain x bukan Puan Zulie. Ntah naper asal masuk kelas jek msti nak tido mcm org kena ganja. Siap mimpi bagai. Saya rase nak salahkan makcik dewan mkn buleh x?? Ye la maner tau kot2 dia letak ter'over' dos vitamin ker. Ahakkkk... sian makcik tu... Kiteorg x panggil tido tapi 'ukur meja'. Tiap2 ari ukur panjang dan lebar meja tu masih samer. Agak2 nyer kalu saya x tido mesti skang saya dah jadi Menteri. Wah menteri... x kesian impian ku ini ngalahkan impian Ilyana. Tapi ok lah tu saya masih lagi menjadi ORANG. Nnt saya sambung balik citer pasal kenangan maser skolah ek??? Banyak lagi nih nak citer. Saya nak gi lunch la. Ada org nak blanje. Cau....


~ ishh.. naper la kaler dia lain2???

No comments:

makcik bawang