Tuesday, July 1, 2008

Citer2 yg tertunggak

Hiiiii............. : ) saya dah sihat!!! So.. arini saya nak citer kat U all xtivit saya sepanjang Jumaat smpai Ahad. Raser nyer panjang menjela ni. Sabor yer ek. Klau raser x sanggup bacer, mcm beser sila shut down komputer anda ok.... Meh saya start citer dari ari Jumaat yer
Jumaat

Maser lunch saya dan rombongan cik Inas (bukan Cik Kiah ok) gi MOF sbb ada jualan Puspanita. Xde la mende menarik sgt tapi sbb nak teman si Yati gi tgk tudung. Saya cumer beli selendang kaler biru sajerk. Rege nyer pun ok gak RM 15. Pastu x kemana cumer isi pewot nih je selebih nyer maser yg terluang saya tido.


nasi goreng kampung dan sirap limau slllrppppp.......... burpp
alhamdulillah

Pewot kenyang apa lagik zzzzzzzzzzzz...... (tu selendang baru beli)
Time balik pulak maser turun dari bas saya tgk muker my husband punyer la monyok semacam. Biler tanyer ruper nyer dia sakit gigi. Hek eleh ingatkan aper tadi. So, dia suruh saya drive petang tu. Nasib baik jalan x jem. Ye la selalu nyer ptg2 Jumaat (nak2 time gaji) banyak keta. Sambil drive tu saya pujuk dia gi dentist. Ye la x sanggup saya nengok muker dia mcm tu. Kadang2 ada gak saya usik dia "raser sakit gigi tu ada x raser mcm nak beranak?" hmmm haram x jawap bagi jelingan maut lagi ada. Saya pun sambil drive sambil ingat dentist maner la yg paling dekat. Kat Ampangan ada satu tapi ada pasar malam kompom susah nak cari parking. Ha... teringat kat Dataran Senawang ada satu klinik baru bukak. Huh nasib baik parking senang. Betoi2 depan klinik. Secara kebetulan xde patient tu yg sekejap jek proses daftar mendaftar segala. Kalu x........ faham2 la kan...


Kat sini la kami gi. Saper2 nak check gigi atau aper2 yg kena mengena ngan gigi gi la KLINIK PERGIGIAN MAZURA

tengok la tuh muker org sakit gigi. T t tian dia..... la hai................
Dentist tu x cabut pun gigi my husband dorang cumer cuci dan tampal jek. Pesan dentist tu lagi biler dah sakit dtg lagi. (ala strategi bisnes la tu...) Bila dah settle segala saya gi amik Iman kat umah MIL then kiteorg beli satay sbb mlm nyer kiteorg nak sambut besday my Mama. Pastu bergegas lak ke Giant tuk beli kek kat kedai kek King's. Maser on da way tu adik saya ada sms supaya beli kek yg kecik jek. Nasib baik belum beli lagik tapi bagus gak save sikit (ceh kedekut t**k idung masin tul). Kiteorg cumer sambut adik beradik jek cumer sepupu saya ada menyelit (xtau saper yg jemput dia) Menu mlm tu yg beser2 sajerk. Yang ado...


hepi besday tu you... Mama yg ke baper ek?? 15 ke 51???


antara menu mlm tu
yg kiri sepupu saya beli yg kanan tu saya beli. Tapi abis jugak
hep!bukan saya yg abiskan tau

aper yg buleh saya dan adik2 buat ialah gembirakan our Mama. We luv u..

Nih lagik gambar2 candid maser mlm tu



tenyum Iman...

tuh tgk ler muker org sakit gigi




Jue my cousin dan Iman ttp meng'enterprem' wajah beliau

diriku disebalik kek... ceh

Sabtu

Hem... time ni la yg paling saya suker. Bukan aper sbb saya kan suker berjalan. Heh : p
Sya dan kuarga in law saya gi umah Angah (BIL) kat Melaka. Kiteorg gi dgn 2 bijik keta dan 1 bijik van. Mcm beser saya dan family saya 1 keta. Yg lain2 naik van. Kak Lang bawak keta sendirik (* Kak Lang maner gambor yg ko nak email tu???) Umah Angah ni kat Batu Berendam. Dia dok kat Kuarters Jab. Perikanan Melaka. Senang banget nak carik umah dia. Betoi2 kat tepi jalan. Dia gi keje pun senang jalan kaki jek. Leh jimat nak pulak harga minyak tengah mahal kan.... Saya suker tgk kuarters yg dia dok ni. Comey jek tau. Petang tu Pija (my beras) jamu minum petang ngan kuih vadai (dia wat sendirik tau!!! Tedapppp....) U all tau ker vadai tu aper?? Ala.... kuih yg buat dari kacang dal la...Sambil tu kiteorg mkn kek sebab Jumaat tu (27.6.08) besday Angah. Psstt.. Angah dapat adiah paling bermakner... nnt saya citer. U all kena bacer sampai abis tau. Kalu si Iman gedik nyer bukan main. Ape x nyer ramai yg dok melayan dia. Sampai luper Ibu ngan Papa dia.Langsung dia x heran. Jap org ni dukung jap org ni panggil.
~ ishh naper la maser tgh naip ada je iklan yg x ber'penaja'. isk..

Mlm nyer pulak Angah bawak kiteorg gi mkn ikan bakar kat Alai. Kali ni Angah blanjer. *Tenkiu yer. Maser memula sampai org x ramai lagik. Pas tu.. sikit2 org makin ramai. Menurut citer si Angah, kalu nak makan ikan bakar kat Alai atau Umbai bawak2 ler datang awal. Klau x mkn dlm keta x pun geget jari ler jawab nyer. Org yg datang bapak punyer ramai U all tau.. Mlm tu kiteorg mkn ikan pari bakar, ikan cencaru bakar, kerang, sotong goreng tepung, ikan jenak dan siakap masak sweet sour. Sllllllrrrrrrrrppppppppppppppppppp tedappppppppppppppppp....... jgn jeles wahai U all. Maser nak manjamu tekak masing2 Angah wat pengumuman wlau x straigth to da point tapi at least kiteorg paham. Dia bakal jadik bapak. Horeyyyyyyy....... dah Setahun tggu akhir nyerrrr... Congrats to Angah n Pija = ) mlm tu nasib baik Iman x meragam. Kak Lang yg rajin layan Iman. Ibu dan Papa aper lagik makan saja..... Pas makan kiteorg balik dan dok sembang2 jap kendian zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....

Gambor Siang nyer
dlm keta on da way ke Melaka

Dah sampai

Iman ni semua kek dia nak potong. Baju biru Angah n yg pegang Iman tu Mak Lang dia

Malam nyer

Iman x dapat mkn ikan bakar tali henbeg pun jadik
anak sapa la nih





Ahad

After bekpes kiteorg ke Banda Hilir. Kiteorg park keta kat Mahkota Parade then jalan kaki ke Dataran Pahlawan. Kiteorg x masuk pun ke mall sbb tu bukan tujuan utama. Kalu gi mau nyer rabak duit nih. Kiteorg x lepas peluang naik menara Taming Sari. Uishhhh gayat seh.... tinggi dia ada la 80 kaki. Sayup jek biler pandang bawah. Saya hanya pandang kat laut jek. U all tau Iman langsung x gayat. Bagus anak Ibu. Heii anak sapa la ni.. Ok la la menara nih. U all gi la (ceh duta pelancongan ler pulok). Memandangkan dah tengahari, kiteorg gi mengisi pewot nih kat bazaar (berdepan ngan kapal atas darat). Dan HARUS bagi saya tuk makan asam pedas. Menu ni HARUS bagi saya kalu gi melaka. Mende lain saya x heran. Kali ni makan tengahari di sponsor oleh Kak Lang. Saya?? hanya sponsor pewot sajerk. Ha ha ha... mari gelak mcm setan. Biler pewot dah kenyang, tenaga pun dah ada tuk sambung balik xtiviti kiteorg. Memula saya naik beca ngan Uwan * ingat nak bawak Iman tapi dia dah tido lak. Pastu leh lak sambung naik ngan my husband pulok. Maser naik beca, pakcik tu ada berenti kat bangunan yg kaler merah (Stadthuys) tuk bergambor bagai. Saya ape lagik.... berposing ler. Nak dijadikan citer yg betoi2 memalukan saya ialah kat taman tu ada ular sawa yg diletakkan atas beca. Tengah syok tgk ulau (bahase org melaka *Ular*) tu sambil bacer la kalu nak bergambau dengan ulau RM10. Aiceh keluau bahaser Melake. Tetiber jek apek (tokey ulau tu) datang dekat saya sambil tunjuk ulau melingkau kat leher dia. Saya pun menjerit sekuat ati. Ha amik ko apek . Mesti pekak tinger ko pas ni. Abis semua orang pandang saya termasuk la pelancong (mesti dorang kater "what happen?") Mau nyer x terkezut. Bbetoi2 depan muker saya nih sambil ulau tu terjelir lidah. Ishhhhh... geli geleman!!!Hiiii.... Pastu apek tu siap gelakkan saya sambil cium ulau tu. Bengong apek tu ikutkan ati nak jek bagi penampau. Terus saya tarik tangan my husband blah dari situ. And tuk pengetahuan U all saya demam pun mungkin pasal terkezut kot sbb siang tu punyer la sihat. Ok pastu kiteorg terus balik je sbb Kak Lang nak balik Bangi. Sampai umah kami 3 beranak terus booomm zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.. Mlm xdak masak2 ok tapau jek.
depan Dataran Pahlawan
Pija (Mak Ngah a.k.a my beras), saya, Iman & Kak Lang

yo yo oo je badang nih

Menara Mayang Sari

Iman langsung x gayat

dari atas Menara


kat depan stadthuys kat sini ler yg ader ulau tu
Huh siap gak entry tuk post yg tertunggak. Giler! Mcm nak karang novel. Patut dah siap dari pagi tadi lagik tapi ye la mcm saya bgtau ada jek iklan yg xde penaja. U all layan ler. Kalu ada citer yg mcm tergantung tu harap mahap ler. Saya cumer citer yg patut2 jek. Kalu x sanggup bacer nasib U all ler. X dapek den nolong. Segala surat menyurat, email, tipon @ faks xkan dilayan. Harap maklum. Cau

No comments:

makcik bawang