Wednesday, July 2, 2008

Grrrrrrrrrrrrrrr

Hiiiiiiiiiiiiiii........... geram sungguh saya ngan ketua bas (name x perlu)yg saya naik ni tau. Tuk U all yg xtau, saya ni berulang dari Semban naik bas pekerja yg dibayar setiap bulan. Maser mule2 dulu RM150 jek tapi skang RM170. Alasan dia tokey naikkan sbb rege minyak dah naik tapi kan x silap saya bas ni guna diesel (balik gi cek). Kunun nyer dulu sewa RM5k tapi dinaikkan RM7k. Pala otak dorang!!!!!!@#%(*()>? GERAM SUNGGUH!! So tokey tu nak seragam kan kat semua bas yg berulang ke Putrajaya. Ok saya puas ati la. Tetiber pagi tadi Kak Pah bagitau bas dia hanya kena bayar RM150 (sebelum ni RM130). Tengok lagi ber+ menyirap sirap saya dengan ketua bas ni tau. Kak Pah ni U all, naik bas yg WP2. Biler saya tanyer naper bas lain murah dan dia leh jawab sbb kite ada bagi adiah kalu org beranak atau kawen xpun klau ada yg transfer Semban ada jamuan. Ah!xde makner jamuan tu. Dah dekat setahun U all tau eleh wat jamuan pun kat Taman Warisan. Last dia wat makan maser raya last year. Saya ni bukan nak berkira @ x bersyukur tapi kan maser saya beranak si Iman, dia bagi RM50 jek tau. Tapikan bas yg WP1 lagik satu tu pun RM150 jek (mcm bas WP2 gak). Abis camno?????? Tadi baru jek saya wat kira2 (mcm akauntan lak hik) :-

Bas yg saya naik >>> RM170 x 40 (cincai la patut 44 kalu penuh) = RM6800
Bas lain >>>>> RM150 x 44 (sebab bas dorang penuh) = RM6600

Tengok still x cukup RM7k lagik. Ok katekan kadang2 ada org tumpang dan ketua tu amik RM5 sorang. Kadang2 sebulan tu ada dlm 10 org yg tmpg. Saya gi tanyer Kak Pah lagi dan menurut kater Kak Pah, tokey x mintak sampai RM7k. Persoalan nyer, kalu tokey mintak RM6k +++ ketua tu still ada lebih lagik kan. Dan yg lebih tu klau dikumpul leh wat jamuan kat hotel silap ari bulan leh gi coti2 Mesia lagik. Ye la sbb bukan tiap2 bulan org beranak or kawen or pindah bagai kan. Hah! saper nak jawab?? Ni mcm ada something x kena. Hemmm (sambil urut dagu) saya nak pakat ngan kawan2 gi tipon tokey dan tanyer ape kehei nyer. Kalu dia pusing2 citer (ye lah kan tokey kam lam ya nga) tau la dia. Saya nak adu kat LPPKP. Dan pasni kalu permit bas kena gantung saya x kisah kena naik bas lain sbb saya xnak kena tipu dgn bapak segala lintah darat ni. X pe2 saya kena siasat (pengaruh citer detective Conan) dulu kang men terjah jek diri sendirik yg malu kan. Nnt saya bgtau lagik ape keputusan siasatan saya tu.
Tapi sebelum saya blah saya nak bagi penombok sebijik dulu

Hiaaaaaaaaaaaaaaargggggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhh dusssssssssssssshhhhhhhhh

Ha amik ko. Lega aku : )

No comments:

makcik bawang