Monday, January 12, 2009

entry panjang

saya nak jawab tag dari Maya
dah berkurun baru nak jawab......
Buat diari satu hari bersama anak beserta gambar:
1) Dari permulaan anak bangun tidur -
2) bagi sarapan pagi - nenen/apa saja jenis makanan
3) bawak pegi nursery/hantar kat pengasuh
4) pastu masa amik dr pengasuh/nursery
5) aktiviti odw balik dgn anak - dlm kete @ smbil jln kaki
6) aktiviti kat rumah
7) terakhir ketika tidurkan anak

tapi kan, ni bukan dari nursery ker umah pengasuh ker
ni xtbt maser wiken
gambor ni bercampur-campur tau
bukan diambik pada masa yg sama

Layannnnnzzzzzzzzzzzz..........


Iman tido dlm buai tapi selalu nya kalau tido malam dia tido kat tilam
cumer lepas subuh baru saya pindahkan dia ke buai
bior lama sikit....
selalunya Iman bangun tido dalam kul 10
tapi paling awal pun kul 9+++
jadi sempat la saya ngemas ker membasuh ker
kalau dia dah bangun harus la dia 'tolong' kemas sekali



bangun pagi..gosok gigi..
cuci muker..dan mandi....
nak pakai baju pun makan maser
huhuhu..bapak payah nak pakaikan pampers....


tu gambor Iman tengok Papa dia
smbil tu depa borak2
ntah aper citer depa saya pun x pasti






sementara depa dua beranak ngan xtbt masing2
saya siapkan sarapan
sarapan saya yg simple ajo
cekodok *tapi ader yang panggil jemput2
konpius acik...
ahhh..lantak la janji tempat tuju dia sama
-perut
~ psssttt ...Zulie.... tu mug Inner Shine


Iman : odok..odok...
saya : Iman nak kodok???
Iman : angguk
Iman : eeee..teh..
saya : Iman x buleh minum teh..minum air kosong jer tau
Iman : senyum *ntah paham ntah idak

selalunya lepas bekpes, Papa iman bawak Iman gi jalan2
kadang2 depa pi umah uwan Iman
kadang2 pi pusing Senawang
sementara tu saya buat aper yg patut
mcm masak ker, sental itu, sental ini
x pun baring2 kejap
eheh...biler dengar keta Papa Iman saya bangun la
konon2 tu sibuk la


selalu nya Iman makan kul 12++ tghari
nak bagi makan pun bapak sekso
kena pusing satu umah
dekat sejam baru settle
huh!!!!
menu Iman
* sup ayam/daging
* sup ikan merah
* masak lemak putih kobis/sawi/fucuk + sohoon *bukan f*ck tau
* ikan tenggiri/kembung/selar goreng
* sup fish ball
* sup sayur campur
* singgang ikan
ni tukar2 la.... bukannya sehari tu saya masak semua
tu jer la kot xtbt saya ngan Iman
belah petang pas kenyang dan penat main baru dia tido
yg lain sama...mandi,makan,main dan tido
cumer kadang2 saya bawak dia jalan2 atau gi playground
sekian.....
note : sori la kalau panjang lebar...
petua kalau nak anak cemerlang dan bijak - kalau buleh masakkan untuk anak dan kalau yg dah sekolah tu bawak bekal... *ni bukan memandai tau

2 comments:

ietams said...

hari ni hari entry panjang utk sub. lawa mug tu! bile nak rase megi sedap ko tu ek

ina's said...

inas;ietams-mai la rumah

makcik bawang