Wednesday, February 18, 2009

PTK cam %*&$!@#

1st time saya amik PTK
dats y la 2 ari saya x apdat
xpe...baru 2 ari lum bersawang lagi
siyesli cakap saya prepare ala kadar jer
just selak2 pastu bacer yang penting jer
tapi apo kan dayo PTK dah diubah format nyer ke format intebiu
arrrggggghhhhh...tensen wei....
kalau subjektif tu leh la main tan tan tut jer
ini mcm orang nak mintak keje

hah! saya harus salahkan budak JPA yg jawab tipon aritu
biler saya tanya dia kater masih subjektif lagi
yg intebiu ni belum diselaraskan lagi
hiiiii...kalau saya jumpa budak tu harus la saya luku dia

situasi dia cam ni....

Tempat : Blok D pejabat SUK n9

dah la terlambat pastu mcm gelabah jer

urusetia : bilik berapa??
saya : errrr.... 1 (sambil pandang Ani)
urusetia : kalau 1 kat sana
saya : eh..bukan 2...eheh (tersengih mcm kerang busuk)
urusetia : (senyum walaupun senyuman dia x baper cun)
saya : nak tanya la....ni intebiu ker yg ABC??
urusetia : intebiu
saya : hoh! orang JPA cakap ngan saya masih ABC lagi saya x prepare ni
urusetia : ni baru start dlm tahun 2009. sessi ni yang pertama untuk intebiu
saya : (sambil wat muker hegeh2) kalau mcm tu bagi la markah kesian. Saya x tau lagipun saya bacer buku ala kadar jer...sian kat kami ni (sambil tunjuk calon2 lain)
urusetia : (senyum lagi)

dalam hati Tuhan jer tau
dup dap dup dap
saya paling nyampah bab2 intebiu ni
senang citer tawakal jer...
abis cito



situasi kat bilik intebiu

mcm beser la korang, kena introduce nama bagai dari mana la
isk...hai la..
nasib baik la maser intebiu tu 5 calon sekali masuk
atlis kalau xtau jawab buleh jeling kiri kanan
saya adalah calon no. 4
biler saya tengok calon pertama dapat soklan pasal mesyuarat saya cam konfiden jer
hohoho...kacang ma..kata saya dalam ati la
tapi biler turn saya dapat soklan pasal arahan keselamatan *mati guwe
soklan lak dalam bentuk situasi
puas la saya tatap muker 'orang' tu walaupun dia x sehensem mana
yer la kan nak paham soklan yg dia bg tu
saya x ingat camner soklan dia tapi yang saya ingat pasal tapis menapis
dan jawapan dia tapisan halus dan tapisan kasar
pastu kena huraikan
mcm beser jawapan pertama saya adalah senyum simpul, sambil garu hidung
pastu betulkan duduk, senyum balik, jeling Ani
tapi nasib baik la Ani bagi jawapan
eheh.....tenkiu Ani

hohoho..panjang lebar citer pasal PTK ni
nasib korang la nak bacer atau tidak
malas nak wat ala-ala rancangan berepisod
layan yo.....

sessi intebiu tu abis dalam kul 12 lebih gitu
betul2 dorang amik sejam
gilos babas, kuar gak lak peluh jantan+betina

pastu saya cepat2 blah dari bangunan SUK tu yang betul2 menyesakkan napas saya
saya terus ker Wisma Persekutuan nak ngedate ngan Mira
ingatkan Mira nak ajak lunch kat tempat lain sekali dia ajak lunch kat kantin Wisma Persekutuan
kata nya x leh lama sebab nak ke Mydin sbb nak beli cikedis
huk aloh ko Mira....








PTK yg kedua lak saya amik kat Sekolah KGV
ni pasal taip menaip
huhuhu....xtau nak cakap la
saya hanya mampu cakap yg bulan 12 ni menanti saya untuk ngulang balik
thats all!!!
eheh....

No comments:

makcik bawang