Thursday, September 2, 2010

persiapan raya

haluuu....(ewah)


ekceli saya tengah blur ni
keje melambak sebab sok nak submit
tapi apa2 pun jiwa kena layan gak..asyik layan keje gilo jadi eh


(STOP) *tengah dengar lagu raya ; p

hah dah abis lagu raya so saya nak sambung merepek
korang dah buat persiapan raya??
mewah ke?? sederhana ke?? sakan ke??
eheh..mana la tau kan..mcm org gomen dapat RM500 (syukur)
kot ada yg dapat kutu ke....personal loan lulus ke...mana la tau kan...kan...
saya???
sederhana tapi vogeh (vogue)
wahhhh..tak buleh blah..nak vogeh gak
tapi camner nak vogeh kalau anak nanges je
tu takpe..buleh di 'ejas'
usaha tangga kejayaan...

tahun ni tema saya adalah OREN...
baru kelmarin pi amik baju kat tailor
tak sabar nak pakai di pagi raya nan mulia ni (sambil lari ala2 skipping)
hehe..baju untuk anak2 pun dah settle
sama banyak..bior adil..tapi sesungguhnya saya tak buat boria sebab cukup2 la masa saya kecik dulu mama dok boriakan saya dengan Su
tensi sungguh...cuba bayangkan kalau saya punyer baju kotak2 su pun kotak2
kalau Su punyer bunga2 saya pun gitu gak
makanya....saya taknak men'tensi' kan anak2 saya
bior masing2 dengan kehenseman nyer
kuih raya pun dah cukup2 untuk 6 balang tu
macam tahun sebelum ni, ada subsidi ada beli sendiri jugak
hati ni teringin nak buat kuih sendiri tapi tu la...
pertama..ovennyer tarak....dua...Ammar jenis takleh letak
ketiga...MALAS....huhuhu....tu sebenarnya alasan no.1 tapi saja letak no.3


tahun ni no langsir baru ha...makanya.... kalau datang bertandang ke rumah saya sila buat2 taktau dengan langsir lama tu
kalau nak tengok langsir baru tunggu rumah baru..huuu
alas meja,alas kaki semua dah beli semalam kat Giant
murah je..RM17.99..sila la beli (duta terlatih Giant)
paling penting..duit raya dah tukar....
sapa nak duit raya meh datang umah saya meh...


yang pasti raya ni bertambah meriah sebab ahli keluarga dah bertambah
tu yang semangat tu
semangat masa beli baju anak2..best sangat...
sampai cakap sorang2

"muat ke??"
"muat kot" (sendiri tanya sendiri jawab)
"rasanya dah ada kaler ni"...
"eeee.. yang ni lawa la..amik yang ni la kan..." (sendiri jugak angguk)

nasib baik takde orang perasan
tapi kalau orang perasan pun saya kata la saya tengah nyanyi lagu raya..hihihi
eleh..korang pun sama kan..jangan tak ngaku
siku karang...


uiitttt... dah dekat pukul 5 la..nak balik..
arini nak masak mee goreng
tahun ni tiada gambar makanan utnuk tatapan umum sebab lepas berbuka saya dah sibuk urus keje umah..lepas tu pengsan sebab kecapikan
ni pun kebetulan saya free dan ada bawak broadben
nak harap line kat opis ni...harus meroyan dulu
caucincau...

No comments:

makcik bawang