Monday, November 8, 2010

nak sekolahkan dia

Dah lama plan tapi tiba2 diam gitu je
yer la sibuk nak pindah lagi
lepas tu macam tak confident nak masukkan Iman ke sekolah

semalam, jiran sebelah umah saya tu ada buat kenduri (cerita kat sini)
dalam sibuk2 orang dok berdoa kat dalam saya pulak sibuk buat sesi suaikenal
dah dapat 3 orang kawan dah
yer lakan tu jer jiran2 yang sudi datang yang lain entah mane ghaib saya pun tak tau
tapi memang la kejiranan kat sini agak kurang sikit
kami jumpa pun masa masing2 nak pegi keje
setakat op..op..je ..op..op tu bahasa Iman dengan erti kata lain angkat tangan la

dalam dok borak tu ada sorang akak ke adik dari saya
hehehe..perasan muda...
nama dia FINI..keje kat Ambank
ada anak sorang baya Iman
dia sekolahkan anak dia kat tadika Vista Ceria
puas la pung..pang..pung..pang dia dok promot kat saya
saya ni pantang orang promot lebih terus jadi berminat
tu la bahayanya saya ni
cepat sangat terpengaruh

makanya bila balik rumah je saya terus bincang2 dengan En.Papa
dia setuju je.. yer la untuk kebaikan anak bukan nya saya mintak enbeg ke kasut ke, kan
tahun depan bagila MIL saya tu rehat..kesian kat dia
nak berjalan kena pulak jaga cucu
nak mintak off kesian lak menantu hantu ni kena apply cuti
seingat saya depa dok berjalan berduan masa saya peknen kan Iman
ha baper lama tu..sila tuan2 dan puan2 congak sendiri..hehehe


so, dalam sibuk2 tadi sempat jugak saya mengintai ni > > > > Vista Ceria
saya called Mdm Vasugi A/P apekebendantah
makanya..esok pagi2 saya dah set kan appointment nak tengok environment tadika tu dan bawak Iman sekali
kalau ok..bersekolah si Iman Hadif tu
nasib baik la keje saya dah siap kalau tak..wuuwuuuwuuu nanges

tak sabar ni nak registerkan untuk Iman
hehehe..
oppssss.. tadika ni siap ada daycare jugak
tak perlu la saya susah payah nak jemput atau pening2 cari taska untuk dia
lagipun kat tadika ni ada ajar subjek mandarin,english (ofcoz),arab,music,komputer (penting) dan segala la..korang klik sendiri yer
apa2 pun tunggu laporan esok yer


note : dalam dok menaip entry ni tengah pikir malam ni nak masak apa...kata diet..hmmmmm..

2 comments:

Ummi said...

sama skolah ler anak kiter ..

ina's said...

yer ker?? anak sy untuk 4 tahun

makcik bawang