Tuesday, November 9, 2010

tadika vista ceria


Iman excited nak pegi tengok sekolah baru dia
sekali kejut je terus bangun....

"Imannnn.. bangun....nak gi sekolah tak??..."
"nakkk" (bisik tapi mata lelap)
"jom mandi eh.."
"tanak..tejuk la.."
"nak sekolah kena mandi..malu kawan ejek..."
"hmmm.."

punya semangat.. padahal nak pegi survey je
kata je survey tapi memang jadi pun cuma nak tau bile buleh start dan nak tengok keadaan sekolah tu
jangan hari ni jer excited lepas sebulan dua dah malas nak pegi sekolah..haaaa.. tu petanda nak kena cop mohor la tu (cubit)


masa sampai je ada la mak pak yang hantar anak masing2 dan ada 3-4 orang staff tadika tu tunggu murid2 kat depan pintu pagar
tapi sebelum tu mintak maaf la yer saya tak dapat nak snap gambar situasi pagi tadi
mana nak dukung Ammar, sambil tu nak cari Mdm Vasugi lagi tangan ni ada dua je...
nanti2 la yer ada tu cuma kena ada masa yang sesuai

rupa2 nya Mdm Vasugi ni putih orang dia
mungkin mix kot sebab tak nampak keindianan dia tu
dan dia juga peramah
habis diterang dari A sampai Z pusing balik Z ke A
antara yang ada kat tadika ni la kan....

>> penyediaan makanan dia dapat sijil halal - ye la kan pengusaha tadika non muslim so rasa was2 tu mesti ada kan

>> tenaga pengajar yang berpengalaman dan latar belakang pendidikan yang bagus

>> antara tadika swasta yang yuran dia rendah - RM150/month atau RM250/month (kalau ada amik kelas tambahan macam taekwando,colouring,arithmetic dan segala apakebendantahdahlupo

>> silibus dia mengikut Jabatan Pelajaran Negeri - tu yang penting maksud nye tu cikgu2 tu tak mengajar syok sendiri la....

lain2 tu macam tadika lain jugak la..ada lawatan.... konsert masa ujung tahun.... uniform...kolam untuk budak2 tu berenang..bahasa inggeris..mandarin....jawi...nyanyi...dan paling saya suka public speaking
biar Iman confident sikit nak bercakap depan public jangan jadi omak eh..asal gi kursus mesti tanya.."errr..ada public speaking tak..??"
yer la time tu la angin senggugut datang..time tu la parkinson... time tu jugak saraf tak berfungsi ; p


Mdm Vasugi tu ada jugak bawak pegi tengok macamana budak2 tu belajar
keadaan kelas yang ber'air-cond' dan jugak perangai2 budak2 kat situ
yang buat saya bangga bila Iman tak takut dan dia pegi dekat kawan2 baru dia sambil hulur tangan nak salam walaupun ada yang taknak salam Iman..
paling best bile salam budak perempuan Iman cium tangan budak tu..hehehe..dia tak faham lagi tu.."Ibu bangga sayang..good boy..."
saya tak dapat nak daftar terus Iman sebab tak bawak duit lebih untuk daftar dia
saya dah janji dengan Mdm Vasugi tu yang esok jugak saya daftar Iman
kira datang hari ni jadi la..
lepas bincang Mdm tu bagi Iman masuk kelas untuk sebulan ni dan join konsert tadika
diia bagi can supaya Iman dapat sesuaikan diri dengan suasana kat situ dan jugak dapat kawan2 baru
wahhhh!!! dengar konsert terus terang bijik mata
saya memang suka tengok budak2 buat persembahan walaupun tarian depa sumbang
hihihi..so comel kan.....
saya nak cakap lebih2 dengan Mdm tt tak dapat sebab masa tu pulak si tecit Ammar buat 'bekal'
adoiyai.... Ammar..Ammar...sabar je la

akan tetapi kawan2..... harapan untuk datang semula ke tadika tu pada keesokan harinya gagal keranaaaaa.....

situasi..IPD Seremban 2

saya : Tuan... ni borang cuti saya untuk 18 dan 19hb sebab adik saya nak kawen..bla..bla..bla..
C/Insp : ok.. * sign borang
saya : errr... (senyum)
C/Insp : Esok kau amik minit mesyuarat pagi yer.. aku ada mesyuarat lain..SM pulak ganti aku
(untuk pengetahun korang tuan saya ni memang ber aku engkau dengan saya)
saya : (muka kelat) okkk....(dengan nada lemah)

cis..menyesal antar borang cuti tu
hampeh betol la.... punya excited nak tengok anak masuk sekolah sekali kena amik minit
cit...porah!!!!
takpe..khamis masih ada
saya terus masuk bilik saya dengan langkah kluntang..kluntang (arini pakai sandal kayu la)
amik talipon terus called Mdm Vasugi tu
saya bagitau dia keadaan saya dan mintak masukkan nama Iman
ye la kan tengah excited tiba2 pulak kang.."sudah penuh la puan.."
tak ke saya nanges sambil lari keliling tadika
punah segala harapan dan dan tu jugak salahkan tuan saya
huhuhu...


hai..cepat la khamis..tak sabar ni nak tengok Iman sekolah..
macam nak ponfontengfeng je khamis ni
tapi..cannot la....keje banyak
minggu depan nak raya lepas tu nak gi terengganu pulak tu
uiissshhhh... bukan cuti2 Malaysia la..nak ngantar adik saya nikah
ponfontengfeng esok buleh tak???... hahaha....sekali sekala kan..
hehhh..mana buleh..SKT..yer SKT tu penting....hmmmm...

2 comments:

Ummi said...

Inas, qasa cam kiter terjpa je hari Selasa tu kt VC. I anta my 3yrs old son utk pra-ramasmesra yesterday jugak. Haa, nti konsert leh jpa lagi la ... ;)

ina's said...

inas:umi-ha..ada perasan..awk nmpk sy ker?? sy dukung baby

makcik bawang