Tuesday, November 2, 2010

tuan rumah

Kejadian adalah pada hari Sabtu lepas
wah..macam buat repot polis lak kan
maklum la..aura polis tu dah masuk dalam diri ni sikit
kat umah tak payah cakap la
bagi arahan kat Iman macam Sarjan nak pencen terpaksa
hahaha..ada ke pencen terpaksa???
tekanan je orang2 kat rumah saya ni
hahaha...rasain


ok meh saya kenalkan tuan rumah semasa saya dok menyewa kat taman matahari indah
maksud saya rumah sebelum ni la
ada yang pernah sampai ke rumah sewa saya tu, kan...???
banyak kenangan masa dok kat rumah tu
manis..pahit..masam... kelat... semua ada
kat situ jugak terjadinya Ammar..hehehe




gambar family saya dengan family tuan rumah
tuan rumah saya ni saya panggil dia Kak Lin dan suami dia Abang Malek
depa la ni dok kat Lumut sebab asben Kak Lin keje TLDM
sebelum ni hanya En.Papa je jumpa Kak Lin dan suami sebab depa kadang2 turun Seremban masa saya tengah keje
takkan kot nak amik EL semata nak jumpa tuan rumah kan....
selalunya la kan.. kami bayar duit sewa melalui bank-in je
senang....lagipun kami takde masalah dengan Kak Lin ni sebab kami adalah penyewa yang berhemah..cehh...cehh..ceh.. nak jugak


kebetulan lepas kami keluar dari rumah sewa tu, ada kawan En.Papa nak dok menyewa kat situ
so, turun la Kak Lin serta askar2 (anak) beliau
gigih oooo saya bangun pagi2 semata nak masak untuk Kak Lin
hehehe...buat bihun je.. bunyik macam masak 40 macam lauk pulak kan
yerla..kena kemas2 rumah
sekurang-kurangnya dapat la kembang2 lubang idung
paham tak makna kembang2 lubang idung??
ala...kena puji la konon2 umah bersih dan tatik
wah....statement berlagak muncul disini ; p


akan tetapi..... apa guna umah bersih dan tatik jika diri pun tak tatik??
hihihi..pstttt... saya tak mandi pagi masa Kak Lin sampai...
tak sempat la....tak menahan tu... saya siap berbedak..siap lip gloss...hahaha...siap spray cologne lagi tau...jangan tak tau....
anak2 pun sama jugak tak mandi lagi
hanya En.Papa je sempat mandi


Kak Lin ni peramah la...suka berborak dengan dia
rasa macam dah 40 tahun kenal dia (tipu)
yang best tu...sebelum balik dia tanya saya...

"ina ada pesbuk tak??"
"ada...."

terus lari masuk dalam amik kamera
dia pun terus bagi arahan kat anak dia supaya keluarkan kamera
hahahha....sporting sangat
susah nak jumpa orang yang kita baru kenal tapi rasa macam dah rapat sangat
dia ada ajak pegi umah dia kat Lumut
saya hanya boleh kata.. Insyaallah je sebab tak mau berjanji nanti tak tertunai
rasanya bila Abang Malek ni pencen dia nak duduk kat rumah Taman Matahari Indah tu
hohohoho..kalau Kak Lin pindah sini dapat la saya tempah baju kat dia sebab dia ada ambik upah menjahit...untung2 buleh dapat diskaun... ; p



Iman dengan anak Kak Lin yang no. 2 kot
anak dia ada 4 orang
yang sulung dah 14 tahun tapi muka Kak Lin very the awet muda


Kak Lin kat rumah saya pun lama jugak
abis la bihun sepinggan dua
lepas tu depa nak pi Genting
saja makan angin katanya
haiihhh dengar citer orang pi makan angin rasa macam nak pergi jugak la
tapi........ (paham2 la biler dah pindha rumah baru ni)


takpe..banyak masa lagi
tak makan angin pun takpe sebab tengah excited mendecor rumah ni

No comments:

makcik bawang