Tuesday, January 4, 2011

balut buku


Esok 5 Januari 2011 adalah hari orientasi untuk Iman di Tadika Vista Ceria
hohoho..saya excited nih....gigih pergi Tesco sebab nak beli plastik untuk balut buku Iman
uiksss..di Tesco diaper dan susu adalah mahal yer kawan2 dan family store jugak yang murah
beza lapan hengget tu..kalau kat family store baru RM31.99 dan kat Tesco pulak RM40.**
gila babas betul la...hohoho..lapan hengget tu buleh buat belanja saya tau...dapat jugak makan nasik goreng dngan sirap limau.... ; )
..hehehe..tiba2 citer Tesco kat sini
sambung balik citer balut buku Iman
membalut buku adalah perkara yang saya kurang suka
dan malam tadi hanya tiga buah buku saja yang berjaya saya balut..hehehe..malas pun yer jugak
last2 suruh En.Papa sambung...akan tetapi...pakcik sorang ni lagi la teruk..sebuah je dia balut lepas tu terus nak masuk tidor
ceh....nampaknya malam ni kena la saya sambung balik keje membalut ni
esok Iman dah start bersekolah
sambil membalut tu saya bagi macam2 pesanan kat Iman
waktu tu dia angguk aje..paham memanjang
esok2 taktau la...ke laut la gamaknya pesanan saya tu
"Iman...jangan curik pensel orang tau...kalau takde mintak dengan teacher. kalau curik barang orang, nanti kena potong tangan"
angguk...
"Iman jangan pukul kawan tau...tak baik..kalau kawan amik pensel, bagitau teacher.."
dialog Iman lebih kurang macam ni...
"teacher....kawan amik pencei (pensel) Iman.."
"bagus..pandai anak Ibu" (kena jek lebih)
saya pun ada bagitau dia..kat sekolah tak buleh nak susu je..malu nanti kawan ejek
bukan apa, kat umah kan asal menangis je nak susu
asal rasa ketagih je nak susu
dah ajar minum pakai cawan pun tak tetap nak menyusu dengan botol
esok dah sekolah baru dia tau....hehehe....tunggu dan lihat

3 comments:

ietams said...

excited kan nak nengok anak pg sekolah

Anonymous said...

heheh...iman dah sekolah...mcm tak cye je...dah besar iman...jgn nakal2...jgn asyik nak ngamuk je...nti semua tak nak kwn ngn iman..

ina's said...

inas;ietams-mestiii..ibu yg lebey

inas:aien-nakal dia bermusim

makcik bawang