Monday, January 31, 2011

komen @ status


Saya nak tanya korang la kan..apa tujuan utama korang letak status atau komen di pesbuk??

saja nak menunjuk??

saja nak sakitkan hati orang??

nak luah ketidakpuasan korang terhadap seseorang atau sesuatu??

atau

nak kongsi kegembiraan dengan kawan2??

dan mungkin jugak....

nak berseronok-seronok macam bagi teka teki,bermadah,lirik lagu atau apa saja supaya pesbuk korang kelihatan meriah??

mana2 pun sama kan...tak kisah apa jugak status atau apa juga komen terhadap kawan2 kita
kadang2 saya tersenyum sorang2 bila banyak status kawan2 dan kadang2 jugak hampir terkeluar muntah hijau bila baca status orang ; )

saya tak kata status saya di pesbuk antara yang terbaik
ada masa bila saya marah dan tak tahu nak luah kat siapa saya akan lepaskan di pesbuk
nasib la saper yang kena maki tu..dah geram kan..nafsu menguasai akal..makanya terkeluar la semua ayat2 makian tu...ada masa saya nak bagitau apa yang saya buat pada waktu itu
macam2 komen yang saya terima
saya tak kisah pun ..nak kutuk...nak LIKE... atau apa saja...saya TERIMA

tapi kan apa maksud seseorang itu jika setiap benda yang dibeli atau dapat lepas tu letak di status..sebagai contoh la :-

"hepiii...***** bagi..bla..bla..bla.."

"bestttt..baru dpt ferrari"

"i dapat gelang.."

saya tumpang gembira...rezeki kawan2 apa salahnya tumpang gembira...murah rezeki dia, kan
ada masa saya komen jugak untuk ucap tahniah
akan tetapi......saya jadi jelik..nak muntah..meluat bila komen si empunya pesbuk itu berbaur nak menunjuk-nunjuk...antara ayat tu adalah :-

"jeles la tu..."

"ko jeles eh??

"huhuhu..jeles...

apekehei orang nak jeles...yer mungkin ada yang jeles sebab dia tak seuntung si empunya badan tu so dia kata la macam ni :-

"untung ko.."

"wahhhhh..best nyer..."

tapi tak buleh ke komen molek-molek sikit
ingat..dunia ni hanya pinjaman..tak ada yang kekal
arini kita cantik..mungkin esok atau lusa kita akan buruk
arini kita kaya..esok lusa kita akan miskin
arini kita di atas..esok lusa kita akan dibawah
dan cuba la bagi komen2 yang dapat kurangkan dosa orang yang membaca
terpikir tak yang komen kita tu akan buat orang mengumpat kita??
guna akal la beb..bukan guna hati yang busuk dan hitam tu...
takkan saya nak ajar cara membalas komen kat sini kot
eceh..emo lak saya...hihihi
cuba guna ayat ni...

"alhamdulillah...ada jeki lebih..."

"terima kasih..."

"alhamdulillah..jeki anak2"

atau paling senang..LIKE kan aje atau letak tanda ni : ) tak pun : D
nak syahdu lagi tanda ni =(
menangisi nikmat yang Allah bagi


ha....ha....jangan ingat entry saya ni adalah entry menjeles yer
saya manusia biasa..ada masa mungkin status atau komen saya di pesbuk menyakitkan hati korang atau dah ala-ala nak menunjuk.....SAYA MINTA MAAF
kadang2 saya tak sedar kekhilafan saya itu
eceh..ape2 aje ayat saya arini
hehehe.....harap jangan ada yang terasa samada untuk diri sendiri atau kawan cemolot korang
mana tau ada yang cubit pipi kanan habis satu badan dia terasa...terus report kat kawan cemolot dia..padahal saya tak tuju kat sapa2 pun...tapi biasa la....orang buat salah memang cepat terasa
KAN...KATA KAU...

2 comments:

znrinacollection said...

hehe...camtulah ragam manusia..jgn kata kat fb je..kat alam nyata pun gitu ape..

ietams said...

aku suke entry ni..
memang kalu baca status yg poyo tu otometik mau muntah hijo dah nak ke itam

makcik bawang