Sunday, September 16, 2012

berita sedih

Salam....

Selamat hari Malaysia kepada semua rakyat Malaysia kecuali pengkhianat negara
huh....

saya baru balik dari umah Mama
petang tadi dapat called dari Fairuz (adik ipar) yang baby dia dah meninggal dalam perut
terkejut saya bila dapat berita sedih tu
padahal tengahari tadi kami sama2 gi kenduri jiran belakang umah Mama
cuma Su ada tanya pengalaman saya masa mengandungkan Ammar dulu
camne rasa baby tak gerak
saya pun cerita la tapi tak syak ape2 pun
lepas gi kenduri masing2 berpecah ke destinasi masing2
saya ke open house opismate dan dia ke umah MIL dia
balik dari open house saya tido sebab pening kepala
saya tak perasan ada missed call dari Su
lalst2 Fairuz calle En.Papa..

dalam nada sedih mungkin menangis Fairuz bagitau baby dah takde
saya terkejut sangat2
kalau masa tu saya sedih dorang sebagai Ibu dan Ayah lagi la berganda-ganda sedih dia
dah la sebelum ni 2 kali Su keguguran
masa trimester pertama dulu mabuk tok sah cakap la
sampai lembik kawan tu..kesian...
punca kematian belum tau lagi sebab Su kena tunggu baby lahir dulu
mungkin malam ni doktor akan masukkan ubat
ikut pengalaman Mama yang pernah mengalami situasi yang sama, sakit bersalin baby yang dah meninggal dalam perut lagi sakit dari nak lahirkan baby yang bernyawa
bayangkan kalau sakit nak bersalin dengan ubat
kira bersalin paksa la..... T_T
ish...tak terbayang sakitnya tu....


Semoga Allah beri kekuatan kepada Su dan Fairuz
dia akan tunggu Ibu dan Ayahnya di syurga
kuatkan semangat... *air mata bergenang

paling sedih bila petang tadi sebelum Su ke hospital Yoyoi kata
"nak ikut..Yoyoi nak tengok baby.."
kami sekeluarga diam tak terkata
sedih sangat tengok Su masa tu
macamana Su nak menghadapi sepanjang waktu berpantang dia tanpa anak di sisi
T_T ......................



gambar ni masa su mengandung 4 bulan kot
sekarang dah 7 bulan dan baby dah cukup sifat
kalau ikut kiraan doktor due date Su 6.12 ni........
tapi Allah lebih menyayangi si kecil



6 comments:

Unknown said...

As salam Kak Ina,

Takziah kak... sedihnya... Insya'ALLAH, DIA akan gantikan dgn yg lebih baik nnt buat su & fairuz... ameen...

ina's said...

thanks mar

ietams said...

Takziah utk ko sekuarga

K Ina TBS said...

salam ziarah, anaknya menunggu dia di pintu syurga, pahit kan manis akhirnya. kimsalam saya buat dia..saya jua kematian anak di usianya 5 bulan dlm kandungan 23/4 2012 yg lalu...menangis sedih tk terbendung, namun lama2 akan kembali senyum krn Allah beri anugerah tk ternilai harganya di dunia ini. Baby akan tunggu mak dan ayahnya utk berikan air ketika itu....menyambut mak dan ayah dan kekal bersama di syurga Allah. Semuanya pasti ! Dunia hanya sementara, akhirat tmpt abadi...Allah akan ganti dgn pelangi nanti...menangis lah, bersedihlah krn itu fitrah manusia. Hanya Allah yg tahu rahsianya. Utk mencapai tingkat redha amik masa...lama2 diri akan lebih dkt ngn Allah sbb allah simpan dia kt sana utk kita, cuma tk berpeluang manja2, belai2 dia di dunia. tunggulah detik itu pastikan tiba.

ina's said...

thanks zulie

thanks kak ina

MayaYunus said...

TKZIAH...

makcik bawang