Friday, September 14, 2012

jamuan raya vista ceria

Rasanya dah 2 tahun Iman kat tadika ni, baru 1st time tadika buat jamuan Raya
hmmm.... bagus2...tapi jamuan ni parents tak payah join
hanya untuk guru2 dan murid2 aje
lepas tu ada potluck tak kira la nak bawak kuih raya ke
lemang ke, ketupat ke...janji ada bawak


saya siapkan nasik impit dengan kuah kacang
ala...bukan susah pon
nasik impit saya rebus malam semalam , kuah kacang tu pulak saya beli yang frozen dengan opismate saya..kan senang.... janji ada RM
lepas tu kuih raya sikit
ok la tu...janji semangat nak beraya tu ada


Iman dah ready .....



Iman yang dah serupa penari zapin sebab kat songkok ada kerongsang
dia sendiri yang mintak kat saya kerongsang tu
tak kira la macam mana bentuk kerongsang tu janji ada terlekat kat songkok
hehehe...dia kata nak macam Pak Lah dia sebab time nikah Anip pakai songkok yang ada kerongsang
apa2 lah Iman....



gambar Iman dengan kawan2 dia..En.Papa yang snap kan
saya tak ikut En.Papa pi jemput Iman sebab bizi siapkan bahan untuk esok
ada tetamu istimewa nak datang tau.......


Tadika Vista Ceria ni memang bagus
saya puas hati sangat sekolahkan Iman kat sini
mungkin Ammar pun akan sekolah kat sini sebab dah tau macamana Vista Ceria ni
korang tunjuk la sekolah lain...mesti dia kata taknak sekolah
tapi bila lalu kat depan tadika cina tu, laju je ngaku tu sekolah dia


Vista Ceria ni banyak aktiviti dorang
macam bulan puasa aritu, ada kelas baking
Iman dengan kawan2 dia buat cookies
lepas tu budak2 ni bawak balik untuk bagi parents rasa
comel je cookies dorang tu
rasa sayang nak makan
tapi Iman siap paksa2 saya rasa hasil air tangan dia
lepas tu suruh saya simpan resepi yang teacher dia bagi
dan suruh saya buat...hahaha
Iman tak tau ke Ibu ni bertangan bangku
bab buat kuih ni Ibu failed sangat2


Rasa seronok je bila anak dah sekolah ni
tak lama lagi darjah 1 lepas tu Ammar pulak masuk tadika
alahai...cepatnya anak2 saya dah besar
umur pun makin tua...nanti bila dorang dah besar mesti dah lain situasinya
itu lah lumrah dunia...eceh.....

No comments:

makcik bawang