Tuesday, March 19, 2013

berkubang

phewww...amik masa betol nak buat entri ni
hahaha...macam hebat sangat blog ni kan

Tajuk 'berkubang' tu memang tepat la dengan aktiviti kami sefamily sabtu lepas
dah lama tak berkubang cari ikan sepat atau puyu kat bendang
dulu, masa kecik2 rajin jugak berkubang dalam bendang atau parit
sape yang tak pernah memang rugi la
best giler tau
cuma sejak2 remaja bawak ke beranak dua ni je saya jadi geli nak berkubang sebab takut pacat
kalau masa sekolah rendah dulu, sampai kena hambat sebab berkubang
pernah sekali saya kena kejar dengan Mama sebab Maklang report kat Mama yang saya berkubang dalam parit cuma bersependa aje
ok...sila jangan bayangkan macamana rupa saya bersependa
; p
walaupun saya suka berkubang, tapi saya tetap tak reti berenang
taktau tang mana yang silap
lagipun dulu saya suka berkubang atau main kat bendang sambil nyanyi...

"lihatlah...keindahan...sawahku..." lalalalla *sila sambung sendiri sebab saya lupa lirik dia
konon2 masa tu bajet retis buat video klip kat bendang
kihkihkih....

ok meh saya stori pasal aktiviti sabtu baru2 ni bersamaan 16 Mac
lepas kenduri kat umah Pakcu (takde entri pasal kenduri)
kami anak beranak terus ke Terachi
memang dah plan nak ke umah Induk sebab Jumaat tu Induk dah sms En.Papa bagitau ikan puyu tengah banyak
hmmm bagai orang mengantuk disorongkan puyu la..erkkk??? kihkihkih
dari duduk umah pandang dinding baik kita buat aktiviti berkubang


sebelum berkubang kita jala talapia dulu
gambar pegang pancing tu saje2 nak test kot2 sangkut pulak kan
dapat tu memang dapat tapi hak kecik aje
ok la tu kan

gaya En.Papa sebagai pemancing yang tegar


dapat yang kecik je


pompuan temban


kolam ikan Induk
ikan talapia segar sekilo RM8 je
*promot*



anak ikan talapia..kecik lagi so kita lepaskan balik
kesian sebab beliau masih perlukan belaian dari keluarga beliau


agak2 cuaca dah redup sikit baru kami gi bendang
bendang ni jauh sikit dari umah Induk
kalau berjalan lencun la ketiak korang
berbeza dengan bendang kat kampung saya, belakang umah aje


padi yang dah kekuningan...


kami amik yang besar je yang kecik kami lepaskan balik
jenuh tu nak menyiang ikan2 kecik


 

korang tau, saya jadi tak tentu arah bila tengok ikan2 puyu tu
geram sampai rasa nak tangkap semua
masa tu tak ingat geli dengan pacat dah
kalau la duit banyak macam ikan puyu tu, arini jugak saya hantar surat resign
hehehe

korang layan la gambar2 kat bawah ni
saya taktau nak create ayat2 power
petang2 ni jadi blur
sori ek





gambar hero2 kesayangan saya
suka dengan gambar ni
nampak hidup



nota : bendang - sawah

makcik bawang