Thursday, March 21, 2013

cabaran

mood saya sekarang ni adalah kelaut
so, saya malas nak upload gambar
jom kita borak2 kosong ....

nak citer ni..semalam kan saya ikut rombongan PERKEP IPD Seremban gi Astro
pegi tengok rakaman karoot komedia X
best sebab saya dapat lupakan hal keje
nanti bila saya dapat gambar2 tu dari Ain saya update yer
saya janji *angkat tangan


bila semalam dah seronok2,gelak terbahak2 so arini adalah bermuram durja
tula kan..orang kate jangan terlalu gembira sangat nanti menangis
saya tak nangis tapi saya geram sangat2
geram bila orang kata saya pegi ikut rombongan tu dan tak buat keje
geram bila orang kata saya yang lebih2 padahal saya dapat arahan dari pihak atasan
geram sampai tahap nak gigit telinga orang tu
takkan la tiap kali saya buat keje kena update kat FB atau heboh satu IPD yang saya tengah buat keje
ohhh pelissss...

tu la kan cabaran bila keje makan gaji ni
kalau keje sendiri pulak ada jugak cabaran dia
mana dengan penipu, kaki songlap duit orang, songlap keje orang
cabaran keadaan ekonomi semasa
macam2 la cabaran dia
nak taknak kena harung jugak
hmmmm...

saya pernah terbaca satu artikel yang mengatakan kaum wanita lagi ramai yang mengalami stress
terutama sekali wanita yang berkejaya
tak kira apa jugak pangkat wanita tu stress tu mesti ada
sebagai contoh la...

macam saya...kat opis saya kena siapkan keje2 mengikut waktu yang ditetapkan
setiap bulan kena siapkan laporan
keje harian pun macam tu sebab kita taktau esok2 kot2 mc atau EL (emergency leave)
kalau tak buat esok lusa keje jadi banyak
nak tak nak kena jugak buat
tu belum lagi stress2 sampingan dengan perangai kawan2 pejabat, orang atasan, dan keadaan keliling
contoh macam dapat kawan pejabat pemalas,berkira,sengal dan kaki ngelat
orang atasan tau mengarah tapi taktau ape yang dia nak
keadaan keliling tu maksud saya...aircond rosak, printer rosak, pc hang,internet slow
itu contoh je..tapi kalau betol ape salahnya kan...hihihihi

balik keje lain pulak cabaran dia
penat kat pejabat tak hilang lagi bila balik rumah dah ada keje yang menunggu
masak,membasuh,jaga anak,lipat kain,sapu sampah dan termasuk la melayan suami
ini bukan rungutan tapi ini realiti
semua wanita perlu hadapi
tak buleh kata tak
kalau kita tak masak dan pegi makan kat luar, tapi kita kena jugak basuh kain baju
kalau tak basuh memang melimpah la bakul tu
dan kalau tak masak dan tak basuh baju sebab antar ke dobi tapi kita kena jaga anak
dan jugak layan suami
taktau la kalau korang sampai hati tengok anak2 kurang kasih sayang dari Ibu dia
dan jangan marah bila suami 'makan luar' bila kita tak layan suami kita
dua perkara tu memang takde kat kedai makan atau kedai dobi
suami dan anak2 adalah orang yang rapat dengan kita selain family member kita yang lain
walau penat macamana pon mereka2 ni perlu kita beri perhatian
tapi...orang lelaki pon kena jugak bagi kerjasama
jangan harap isteri je
dari bab jaga anak sampai la hal2 remeh temeh semua orang pompuan kena buat
nak minum air pon harap isteri
nasib baik En.Papa ada menolong
kalau tak kurus melidi la saya ni
tu sebab badan saya sekarang macam dipam2
hehehe...
eh..yang kurus langsing tu jangan pulak terasa
saya tak kata semua yang kurus tu makan hati
untung ler korang sebab makan banyak pon badan tak naik2


uiiissshhhh panjang lebarnya saya membebel
geram dengan orang punya pasal
blog jadi mangsa
maaf la yer

1 comment:

ietams said...

betul kan..
pempuan dan stress tak buleh di pisahkan. huhuhu..

makcik bawang