Wednesday, July 22, 2015

salam aidilfitri

Salam korang
belum terlambat nak ucap selamat hari raya Aidilfitri kat korang
korang?? ada ke yang nak baca blog ni? huhuhu
Maaf zahir batin andai ada salah dan silap ye
baru hari ni dapat update blog
hari ni jugak saya baru start keje
aura keje belum mari...walhal ada keje menunggu
tunggu petang2 sikit baru buat
boleh gitu?? hehehhe

macam entri yang lepas saya ada bagitau yang tahun ni saya beraya kat Seremban je
meriah sangat walau beraya kat bandar sebab sedara mara saya dari utara dan selatan pakat datang Seremban
best sangat....tapi sayu jugak bila tengok keadaan nenek
malam raya tu masa lepas berbuka saya layan nenek
dia dok cakap sorang2...saya tanya la kenapa
dia bagitau tadi masa kami tengah kalut berbuka arwah atok wan datang kat dia
tapi sekarang dah balik
kata nak datang balik tapi puas tunggu tak datang2
alahaiiii....mesti dia rindu arwah
saya cakap la arwah atok wan kat tempat lain dia takde dengan kita lagi
nenek cakap tadi ada..dia dah janji nak datang balik
saya tanya... "nenek rindu tok wan ka? nenek baca fatihah untuk dia ye"
lepas tu saya tinggalkan dia sorang2
ye la kan.... nenek ni kadang2 dia ok kadang dia nyanyuk
nak buat macamana kan... tu bahagian dia
saya ni pon tak tau la nasib saya akan datang
semoga Allah rahmati nenek... Aamin..


Ok..meh sambung pasal raya
gambar2 ni saya amik dari kamera
dari pagi tadi try transfer dari henpon .... haram tak buleh
boikot ke hape kan...dah la henpon saya rosak
yang ada ni pon adik saya si shahril bagi pinjam
takpe la asal buleh wasap, call dan amik gambar
bersyukur dengan apa yang ada...ehem



tema tahun warna merah atas permintaan En.Papa
bergambar anak beranak adalah acara wajib semua orang
bila dah tua sok leh tengok balik..hihihi


gambar mama bersama anak, menantu dan cucu2
masih 5 orang cucu mama..dan semuanya lelaki
In Sha Allah hujung tahun ni tambah lagi sorang
Adam bakal dapat adik lagi
tak tau la sape yang akan pecah rekod dapat girl
saya ni teringin jugak nak mengandung
tapi belum ada rezeki lagi...doakan saya ye : )
Nampak cantik pulak bila ada warna merah, kuning dan kelabu


adik mama - ateh datang dari Raub


mana2 family pon mesti ada acara ni
gamak sangat kalau takde
time ni la kita semua nak bermaaf-maafan
(apa aku taip ni) arrgghhh..


antara menu pagi raya tu
menu biasa - nasi impit, lemang (beli), kuah kacang, lontong, sup tulang, rending ayam /  daging
sebab raya jatuh hari jumaat, makanya lepas makan kita lepak depan tv je sementara nak tunggu solat Jumaat
petang tu baru saya sefamili gerak balik K.Pilah
adik beradik saya semua follow beraya kat Pilah
mama tak join sebab nak jaga nenek
tahun ni belah famili in law saya semua beraya dengan mentua masing2
tinggal mak, ayah dan ipar yang bujang2
In Sha Allah awal tahun depan dapat biras baru
sekali dua youuu... kira kenduri penutup ada 4 pengantin
meriah la umah famili in law saya nanti
saya suka kalau berkumpul dengan famili walau adik beradik se-mak se-bapak tak ramai
lagi seronok kalau tengok gelagat anak2 buah
hehehe...


kat Pilah tidur semalam je
sebab raya kedua tu saya dah plan dengan geng2 opis atau geng pantry nak beraya
hahaha.. gengn pantry...korang hado??
geng pantry ni geng yang suka makan, suka potluck dan lepak dalam pantry
bior lepak pantry asal jangan lepak luar pagar IPD
at least bila bos cari sentiasa ada
tapi tu la..tak semua yang dapat join
just 3 famili je pon
gambar nanti2 la..tah kenapa la dari tadi tak dapat transfer dar henpon
grrrr....
panjang jugak entri raya saya ni kan
hehehe.. bukan senang dapat peluang nak update macam ni tau
line laju... takde gangguan


akhir sekali hakak payung gambar hakak dengan En.Papa
bergambar belakang reban ayam uwan
korang mampu? hahahah


tata... terima kasih kerana sudi membaca : )

2 comments:

cahayahidupku.blogspot.my said...

Selamat hari raya buat ina sekeluarga :)

ietams said...

selamat hari raya puan...
rindu nak baca cerita kudip =)

makcik bawang