Tuesday, November 29, 2016

saling beringat



Assalamualaikum...

Pernah dengar nasyid dari kumpulan Raihan,?? yang .." ingat 5 perkara sebelum 5 perkara.."
tiba-tiba pulak menaip sambil menyanyi..ehehehe
saja untuk peringatan diri sendiri dan korang semua
dunia sekarang ni dah macam-macam terjadi
jadi takut pulak
kalau dulu, andai ape2 terjadi biarlah saya dengan mama, suami dan anak2
tapi sekarang ni.... arwah Mama dah takde so saya harap sangat ape2 terjadi biarlah dengan suami dan anak2..hmmmm


kadang-kadang tu bila tengok FB kawan2 yang berjaya dalam bisnes..pegi sana sini...shopping berbeg- beg sambil possing dalam FB atau IG
ada jugak terlintas sambil cakap dalam hati..bestnya jadi ko (si polan si polan)..lepas tu like status dia
tapi kalau dah kerap sangat show off...saya jadi mencebik jadi meluat..nak kata jeles idok le tapi makin over pulak menunjuk..seolah-olah macam lupa yang 5 perkara tu
so, saya amik keputusan, unfollow si polan..untuk elak saya mengata, merungut dan tidak bersyukur
saya bersyukur sangat dengan kehidupan saya sekarang ni, cuma biasa la manusiakan
mana pernah puas, nak jadi macam orang lain
padahal makan minum pakai semua cukup tapi kalau boleh nak lebih .. lebih dan lebih lagi


Pagi tadi, sebelum pegi keje saya singgah kubur arwah Mama
nak singgah tengok kot tanah kubur arwah mendap
kan sekarang ni musim hujan nak pulak kat FB dorang dok up sambil merayu waris2 pegi jengah kubur sebab banyak kubur yang berlubang dan mendap
Alhamdulillah.. kubur arwah cantik...pokok hiasan atas kubur pon segar
bunga kaler pepel (purple) lagi : )
haiiii rindu kat arwah..semoga dia tenang di sana : (


hmmm saya stop dulu..nak pegi bank jap..tukar kad bank
tak silap saya sampai hujung tahun ni kan tempoh tukar kad bank
korang yang belum tukar tu cepat2 pegi tukar ye
tata..thanks for reading

No comments:

makcik bawang